close
تبلیغات در اینترنت
اخبارانتخابات 92

جستجو گر پیشرفته سایت



آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
اعلامیه ی جبهه ی مردمی حمایت از دولت روحانی اعلامیه ی جبهه ی مردمی حمایت از دولت روحانی 0 43 admin
تبریک پیروزی جناب دکتر حسن روحانی تبریک پیروزی جناب دکتر حسن روحانی 1 41 habib
دکتر عارف پیروزی دکتر روحانی را تبریک گفت دکتر عارف پیروزی دکتر روحانی را تبریک گفت 0 33 admin
آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات 2 48 admin
شکست نظریه ی رویگردانی مردم از اصلاحات شکست نظریه ی رویگردانی مردم از اصلاحات 0 22 admin
پیشتازی حسن روحانی درانتخابات92 با اختلاف آرای بسیار زیاد پیشتازی حسن روحانی درانتخابات92 با اختلاف آرای بسیار زیاد 0 71 admin
انتظار از رئیس جمهور انتظار از رئیس جمهور 0 52 ali-444
یک وزیر سنی نام ببرید یک وزیر سنی نام ببرید 1 51 ali-444
کولر کولر 0 37 ali-444
سخنراني دكتر عارف در کرمانشاه‌+حاشیه‌ها سخنراني دكتر عارف در کرمانشاه‌+حاشیه‌ها 0 35 ahmad65
دكتر عارف و همسرش در سفر ایلام/عکس دكتر عارف و همسرش در سفر ایلام/عکس 0 72 ahmad65
اصلاح طلبی نمرده است اصلاح طلبی نمرده است 0 110 ahmad65
وقتی کاندیدها پته ی یکدیگر راروی آب می ریزند! وقتی کاندیدها پته ی یکدیگر راروی آب می ریزند! 0 57 reza
چرامسئولین با تخلفات انتخاباتی دولت برخورد نمی کنند؟ چرامسئولین با تخلفات انتخاباتی دولت برخورد نمی کنند؟ 1 78 ali-444
انتخابات انتخابات 0 26 ali-444
انتخابات 92 انتخابات 92 0 49 ali-444
توطئه ی سازماندهی شده ی سایتها و وبلاگها برای کوبیدن چهره ی هاشمی رفسنجانی توطئه ی سازماندهی شده ی سایتها و وبلاگها برای کوبیدن چهره ی هاشمی رفسنجانی 0 76 ahmad
سردار رادان : با اشراف کامل اطلاعاتی بداخلاقی‌های سیاسی را رصد می‌کنیم سردار رادان : با اشراف کامل اطلاعاتی بداخلاقی‌های سیاسی را رصد می‌کنیم 0 57 admin
استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی در تبلیغات انتخاباتی جرم است استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی در تبلیغات انتخاباتی جرم است 0 56 admin
تکمیل دومینوی امریکایی در سوریه، لبنان و عراق با انتخابات در ایران تکمیل دومینوی امریکایی در سوریه، لبنان و عراق با انتخابات در ایران 0 30 admin
جدول / گرایش سیاسی و شعارهای ۱۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ جدول / گرایش سیاسی و شعارهای ۱۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ 0 56 admin
آغاز تبلیغ انتخاباتی مشایی در اروپا! آغاز تبلیغ انتخاباتی مشایی در اروپا! 0 65 admin
عسل بدیعی پای صندوق رای + تصاویر عسل بدیعی پای صندوق رای + تصاویر 0 108 admin
ثبت مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره) در کتاب رکوردهای جهانی ثبت مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره) در کتاب رکوردهای جهانی 0 77 admin
ولايتي: احتمال پيوستن نفر چهارم به ائتلاف سه گانه اصول گرايان وجود دارد ولايتي: احتمال پيوستن نفر چهارم به ائتلاف سه گانه اصول گرايان وجود دارد 0 48 admin
حضور بیشتر رحیم مشایی خبر از آمدن او دارد(؟) حضور بیشتر رحیم مشایی خبر از آمدن او دارد(؟) 0 57 admin


علی نیکزاد هم به جمع کاندیداها انتخابات ۹۲ پیوست / اعلام رسمی نامزدی در زادگاهش

به گزارش ”خرداد92 ” به نقل از خبرآنلاین ، علی نیکزاد به عنوان اولین نامزد جدی دولت احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آمادگش اش را برای پیوستن به رقابت های انتخاباتی اعلام کرد.

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در زادگاهش اردبیل کاندیداتوری خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

روز گذشته محمدرضا باهنر در تبریز گفت: به‌نظر می‌رسد که دولت هنوز متمرکز بر نامزدی آقای مشایی است ولی چهره‌های مختلفی از جمله آقای الهام، نیکزاد و صالحی می‌توانند در لیست نامزدهای دولت باشند.

علی نیکزاد در حاشیه جلسه کارگروه مسکن و حمل و نقل اردبیل در گفت‌وگو با فارس در اردبیل و در پاسخ به این سئوال که در انتخابات آماده رقابت با رقبا است، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که از گروه یا جریانی خاص در انتخابات حاضر می‌شوید، سکوت کرده و پاسخی نداد.

وزیر راه و شهرسازی از توضیح بیشتر در خصوص کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری خودداری کرد و گفت: بعداً در این زمینه به صورت مفصل سخن خواهم گفت.

علی نیکزاد اولین وزیر راه و شهرسازی ایران است. نیکزاد پیش از بدست آوردن رای اعتماد برای پست وزارت راه و شهرسازی، وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه در دولت دوم محمود احمدی نژاد بود. وی همچنین از ۱۱ آذر ۱۳۹۱ تا رای اعتماد وزیر جدید ارتباطات با حفظ سمت سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.


جمعه 16 فروردين 1392
ادامه مطلب


عضو شورای مرکزی جبهه پایداری : گزینه نهایی جبهه پایداری به زودی معرفی خواهد شد
به گزارش ” خرداد 92 ” ، سیدمیرهاشم موسوی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس در خصوص جلسه اعضای شورای مرکزی این جبهه با آیت‌الله مصباح اظهار داشت: علامه مصباح با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی به آسیب‌شناسی گروهها و جریانات سیاسی اشاره داشتند و ریشه‌ آسیب‌ها و انحرافات سیاسی را در حب دنیا دانستند.

موسوی با اشاره به تأکیدات آیت‌الله مصباح بر اخلاص در عمل افزود: آیت‌الله مصباح دلبستگی به پست و مقام و ثروت‌اندوزی را از عوامل انحراف دانست و در مقابل گفت در این مسیر کسانی پیروزند که در کارشان اخلاص داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: آیت الله مصباح همچنین با اشاره به بحث انتخابات عمل به وظیفه در انتخابات را یک تکلیف الهی دانست و تأکید کرد که نتیجه آن چیزی است که امر خدا در آن مقدر باشد و ما باید در راستای عمل به تکلیف و فرمایشات ولی امر مسلمین اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر محورهایی که از سوی آیت‌‌الله مصباح مطرح شد شاخص‌های اصلح بود و بنابراین ایشان بر ارزش‌ها و اصول اساسی اسلام تأکید کردند و گفتند که این امر در انقلاب محور عمل بوده است.

موسوی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح بحثی درباره مصداق و نامزد نهایی جبهه پایداری مطرح نکرد، گفت: آیت‌الله مصباح همچنین ضمن تشکر از برنامه‌محوری جبهه پایداری توجه به واقعیت‌های جامعه در عرصه‌های مختلف را از اولویت‌ها برشمردند و گفتند که اداره امور باید طوری باشد که جریانات سیاسی از بلندپروازی پرهیز کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان خاطرنشان کرد:‌ گزینه نهایی جبهه پایداری که براساس انتخاب اصلح خواهد بود به زودی معرفی خواهد شد.


جمعه 16 فروردين 1392
ادامه مطلب

دستورالعمل  انتخاباتي براي احراز شرايط نامزدها

در يکي از نخستين روزهاي سرد بهمن ماه گفت وگويمان را با دکتر عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در حالي که سرماخوردگي نيز بر وي غالب گشته، آغاز مي کنيم. هنوز نظر نهايي شوراي نگهبان در مورد تاييد قانون اصلاح انتخابات اعلام نشده است که عباسعلي کدخدايي مژده تاييد آن را مي‌دهد؛ بنابراين" خراسان" اولين رسانه اي مي‌شود که اين خبر را اعلام مي‌کند ،پرسش هاي اصلي ما نيز درباره همين قانون است، قانوني که تصويب آن بحث هاي گوناگوني در مجلس و جامعه به دنبال داشت ، به ويژه درباره تعيين مصاديق رجل سياسي و مذهبي وساير شرايط نامزدهاي رياست جمهوري که از متن اصلاح قانون در مجلس شوراي اسلامي حذف شد وسخنگو تاکيد مي‌کند که اين شرايط "حصري" است و قانون گذار عادي، اختيار چنداني براي ايجاد تغيير و تحول در آن ها ندارد با اين حال راهکار براي رفع برخي ابهامات را در اين مي‌داند که خود شوراي نگهبان يک دستورالعمل انتخاباتي يا آيين نامه داخلي انتخابات تهيه کند . بحث درباره نظارت استصوابي ؛ امکان رد صلاحيت افراد پس از تاييد صلاحيت آنان در مرحله تبليغات انتخاباتي و امکان شکايت نامزدها از برداشتي که شوراي نگهبان درباره آنان داشته است همچنين موضوع بررسي مواضع نامزدها درباره فتنه 88 براي تاييد صلاحيت آنان از ديگر محورهاي اين مصاحبه يک ساعته است. اما چالش با سخنگوي شوراي نگهبان زماني کامل مي‌شود که موضوع دوشغله ها و مصوبه مجلس در اين باره به ميان مي‌آيد ، دکتر کدخدايي به صراحت از محتواي مصوبات مجلس به ويژه درباره حقوقدانان شوراي نگهبان چند گله مطرح مي‌کند... سرانجام مسئله شيطنت هاي پيامکي عليه آيت ا... جنتي موضوع پاياني اين مصاحبه است، مي‌پرسيم آيا آقاي جنتي از شيطنت هاي پيامکي که عليه ايشان مي‌شود اطلاع دارند؟ما هم گاهي اوقات اين پيامک ها را مي‌بينيم مي‌گوييم که شايد ايشان راضي نباشند...؛ يکي از کارکنان روابط عمومي شوراي نگهبان نيز که در جلسه مصاحبه حاضر است به اين پرسش ما واکنش نشان مي‌دهد و مي‌گويد: چند مورد ايميل داريم که درآن ها طلب حلاليت کرده اند که ما را ببخشيد ما اين پيامک ها را منتقل کرده ايم و انعکاس داده ايم و الان پشيمانيم و نمي‌دانيم چگونه بايد حلاليت بطلبيم اما پاسخ سخنگوي شوراي نگهبان جالب تر است.


* با توجه به اين که انتخابات رياست جمهوري را پيش رو داريم يکي از مباحث چالش برانگيز نحوه تشخيص رجل سياسي و مذهبي بودن نامزدها مي‌باشد که برعهده شوراي نگهبان است و مجلس قرار بود در اين زمينه مصاديقي را ارائه کند که در اصلاح قانون حذف شد، قانون فعلي چقدر در تبيين رجل مذهبي و سياسي بودن گويا است يا احتمالا چه نقايصي دارد؟

- به دليل اعتبار و جايگاه مهمي که پست رياست جمهوري در کشور دارد، قانون اساسي شرايط آن را راساً پيش بيني کرده است. اصل 115 که ناظر بر شرايط رياست جمهوري است ، گوياي اين مطلب است؛ عموما در قانون اساسي ديگر کشورها شرايط رياست جمهوري را در خود قانون اساسي پيش بيني مي‌کنند که خيلي دستخوش تحولات و تغييرات نشود اما از طرف ديگر همين قوانين و مقررات نيز بايد به اندازه اي گويا باشد که خود را در جامعه به ويژه با تغييراتي که صورت مي‌گيرد ، تطبيق دهد و اقتضائات زمان را پوشش دهد.آن چه در قانون اساسي در اصل 115 آمده شرايط بسيار مهم و اساسي است و بايد درود بفرستيم بر روح و روان تهيه کنندگان قانون اساسي که بسيار دقيق و با آينده نگري در اين زمينه اصول قانون اساسي را تنظيم کرده اند. ما شرايط اصل 115 را بايد به گونه اي تبيين کنيم که در هر دوره اي با شرايط آن زمان نيز منطبق باشد. آن چه در قانون اساسي آمده ، تقسيم بندي دوگانه است که يک شرط مقدمي را براي محدوده و قلمروي رجال سياسي و مذهبي آورده است و سپس در مرحله بعدي مي‌گويد اگر کسي اين شرط را دارا بود بايد شرايط بعدي را نيز مثل تقوا ، امانت ، ايمان واعتقاد به مباني نظام جمهوري اسلامي ايران و ساير شرايط را داشته باشد. به نظر مي‌رسد که نوعي بي توجهي به اين اصل شده و قانون گذار عادي هم به دليل اين که اين شرايط حصري است ، اختيار چنداني براي تغيير و تحول در اين شرايط ندارد. اين هم تفسير شوراي نگهبان در چند دوره گذشته است و هم از سياق عبارت هاي قانون اساسي اين گونه استنباط مي‌شود.ما بايد سازوکاري را پيش بيني کنيم که خود شوراي نگهبان بتواند اين شرط مقدم و شرط موخر را ارزيابي و احصا کند و با ثبت نام کنندگان تطبيق دهد که هرکدام از آن ها که اين شرايط را داشتند صلاحيت ورود به چرخه انتخابات را داشته باشند. مجلس محترم در چند دوره تلاش کرد که به اين موضوع ورود پيدا کند از جمله در اصلاح اخير قانون انتخابات و ماده 35 آن که شوراي نگهبان به دليل اين که قبلا در مورد همين موضوع اظهار نظر کرده بود، دوباره تاکيد کرد که اين مورد نتيجه اي نخواهد داشت.

*راهکار حل مسئله چيست؟

- خود شوراي نگهبان بايد يک دستورالعمل انتخاباتي يا آيين نامه داخلي انتخابات تهيه کند و اين شرايط را که عمدتا شرايط کيفي است به شرايط کمي تبديل کند و معيارهايي عيني براي آن بدهد که آن معيارها بتواند ما را به مقصود قانون گذار در اصل 115 قانون اساسي برساند.

*اعلام شده که در تدارک چنين کاري هستيد...

-بله، همان گونه که يکي از فقهاي محترم اشاره فرمودند، يکي دوجلسه در شوراي نگهبان بحث کرديم اما هنوز به نتيجه قطعي نرسيده ايم.(تا تاريخ 8 بهمن ماه زمان برگزاري اين مصاحبه)اگر آن دستور العمل يا آيين نامه داخلي تنظيم شود، فکر مي‌کنم بسياري از سوالات و ابهامات در مورد شرايط رياست جمهوري حل خواهد شد.

*دربرخي ازنظام هاي سياسي جهان اين شرايط وجود دارد که امضاها يا تاييديه هايي از افراد مختلف براي کسي که مي‌خواهد نامزد رياست جمهوري شود، دريافت مي‌شود، آيا اشکالي دارد که در نظام سياسي ما هم براي اين موضوع تعريفي داشته باشيم؟

-ببينيد! اين ها همه روش هايي است که نظام هاي مختلف از آن بهره مي‌گيرند براي احراز شرايط فردي که مي‌خواهد سکاندار مديريت کلان کشور شود. ممکن است در برخي از کشورها تاييديه مديران قبلي يا فعلي کفايت کند و ممکن است از راه‌هاي ديگري احراز شود مثلا سوابق مديريتي فرد را بررسي کنند تا کمک کند به اين که احراز شود آيا توان مديريتي فرد به اندازه‌اي است که بتواند سکاندار مديريت کلان کشور باشد. در جاي ديگري نيز ممکن است به روش هاي ديگري باشد. مثلا در برخي از کشورها که انتخابات کاملا با سازوکار حزبي شکل مي‌گيرد ديگر ضرورتي به اتخاذ اين روش نيست. چرا که حزب از ابتدايي‌ترين مرحله تا انتهاي فرآيند انتخابات همه موارد را بررسي مي‌کند و به دليل اعتباري که حزب دارد اجازه نمي‌دهد که هر فردي به گردونه انتخابات ورود پيدا کند. خود همين صافي هاي حزبي که در بين راه ثبت نام کنندگان وجود دارد مراحلي را به وجود مي‌آورد شبيه اين که مثلا 500 امضا جمع کنند.وقتي که حزب تاييد کند و در انتخابات کنگره هاي حزبي فرد را تاييد مي‌کنند درواقع به معني راي همه سياسيون به آن فرد است که وي حائز شرايط براي ورود به عرصه انتخابات شده است.

*بعضي مي‌گفتند که با اين روش ممکن است شائبه وامدار شدن رئيس جمهور آينده به برخي افراد پيش بيايد...

- بله، ممکن است. اما در بحث هاي مديريتي کلان کشور مباحث حزب و گروه و جناح وجود دارد و اين که اگر کسي به شما تاييديه اي داد ممکن است در آينده انتظاري از شما داشته باشد، ما اين را نفي نمي‌کنيم اما بنده عرض کردم که اين يکي از راه ها است و راه هاي ديگر مثل سازوکارهاي حزبي و بررسي سوابق اجرايي و سياسي فرد نيز وجود دارد.

*با وجود تاکيدي که بر اجراي قانون اساسي داشتيد وضمن تمام محاسني که قانون اساسي دارد، با اين حال سواد خواندن و نوشتن را براي ورود فرد به عرصه انتخابات رياست جمهوري کافي مي‌داند...

-اصلا در قانون اساسي شرط سواد خواندن و نوشتن وجود ندارد. دراصل 115 چنين شرطي نيامده است.نمي خواهم بگويم که اين جا شرط سواد شده است يا نشده است. به اصطلاح ما شرط سواد در اين اصل مفروغ عنه است.درواقع موضوع در نظر گرفته شده است. فردي که مي‌خواهد جزو رجال مذهبي و سياسي باشد قطعا سواد دارد اما اين که چه مدرکي بايد داشته باشد؛ ذکر نشده است.

*آيا نظارت استصوابي بعد از تاييد صلاحيت افراد و حتي در مراحل تبليغات انتخابات نامزدها و نحوه تبليغ کردن آن‌ها نيز مي‌تواند اعمال شود؟

- اگر بگوييم نظارت جامع و موثر است ، يعني نظارتي که در تمام مراحل وجود دارد و در تمام مراحل شکل مي‌گيرد و آثاري بر آن مترتب است. اگر نظارت ، نظارت استطلاعي باشد فقط شوراي نگهبان مي‌تواند از تخلفي که صورت گرفته است مطلع شود اما هيچ اقدامي نمي‌تواند انجام دهد، نهاد ديگري نيز بر اساس قوانيني که داريم نمي‌تواند چنين کاري انجام دهد. پس اصل 99 را که اعضاي شوراي نگهبان درمورد نظارت استصوابي تفسير کردند، مقصودشان اين است که در هر مرحله اي شوراي نگهبان مي‌تواند وارد شود از جمله در مرحله انتخابات. مثلا در دور چهارم انتخابات مجلس خبرگان خاطرم هست که يکي از نامزدهاي مجلس خبرگان مطالبي را خلاف واقع نسبت به خودش گفت.

* بعد از تاييد صلاحيت؟

-بله، در مرحله تبليغات که در تلويزيون خودشان را معرفي مي‌کردند، ايشان ضمن معرفي خودشان مطالب ديگري را هم گفتند.اين مطالب به اطلاع اعضاي محترم شوراي نگهبان رسيد و آقايان صلاحيت ايشان را رد کردند.چون مطالب کاملا خلاف وغيرواقع بود.

*با عنايت به اين که در مورد فتنه 88 و تاييد صلاحيت افراد مباحث مختلفي وجود دارد، سوال اين است که آيا شما براي تاييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري دوره يازدهم بر اين اساس که چه واکنشي درقبال فتنه 88 داشته اند، بررسي خواهيد داشت؟

- اگر سوال شما مبني بر بررسي هاي ما در مورد اظهارات و برخورد افراد با فتنه 88 است ، پاسخ اين است که در مجلس نهم ما اين تجربه را داشتيم و اين کار انجام شد. اين که به منزله حذف همه افراد باشد که به نوعي در فتنه حرکتي کرده اند، نه [اين طور نيست] درهمين مجلس نهم تعدادي از نمايندگان که الان هم انتخاب شده اند به نوعي در ابتدا حرکت هايي داشتند يا از نامزدهاي خاصي طرفداري کرده بودند اما زماني که فتنه صورت گرفت ، از آن وقايع ناهنجاري که عده اي خلاف قانون مرتکب شدند برائت جستند. اين ها تعيين کننده است. عملکرد افراد در مقابل فتنه 88 مدنظر شوراي نگهبان است اما اين که در مورد افراد چه نظري بدهيم مي‌ماند در بررسي‌هاي صلاحيتي ما که اعضاي شوراي نگهبان بايد نظر بدهند اما اجمالا عملکرد افراد در فتنه 88 در شوراي نگهبان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

*برخي از افراد اظهار نظرهايي درمورد تاييد يا رد صلاحيت ساکتين فتنه مي‌کنند، بگذاريد دقيق تر بپرسم ، آيا نيازي هست که نامزدها به صراحت از فتنه 88 تبري بجويند براي اين که عاملي براي تاييد صلاحيت آنان باشد؟

- در همين زمينه يک رسانه ديگر سوال کرد ولي دوستان متاسفانه تعابير ديگري کردند که منجر شد مطالبي عليه ما نوشتند. عرض من اين است که زماني شما در اصطلاحات سياسي بحث مي‌کنيد که ممکن است از نظر اصطلاح سياسي اين مسائل وجود داشته باشد و بتوانيد بگوييد چه کسي ساکت است ، فعال است يا طرفدار است يا امثال اين ها اما شوراي نگهبان نيازمند ادله و اسناد و مدارک است. اگر ما ادله و اسناد به اندازه کافي داشته باشيم که کساني نقش موثري درفتنه داشته اند اعم از کساني که فعال بوده اند يا ساکت بوده اند يا هر شکل ديگري که بوده قطعا اين مسئله مورد بررسي قرار مي‌گيرد اما اگر ادله اي نباشد به صرف اين که يک رسانه مي‌گويد آقاي زيد ساکت است و آقاي عمرو ساکت است و انتظار داشته باشند ما همان برخورد را داشته باشيم، اين طور نيست.

*پيش بيني شما از فضاي انتخابات رياست جمهوري چيست و آيا شوراي نگهبان از هم اکنون براي اعمال نظارت بر نامزدهاي احتمالي برنامه اي دارد يا نه؟

-به لحاظ قانوني، فعاليت شوراي نگهبان اگر چه از زماني است که فرمان انتخابات صادر مي‌شود و کارهاي مقدماتي ما آماده مي‌شود مثل تشکيل هيئت هاي نظارت ما در استان ها و شهرستان ها که اگر اين مد نظر شما باشد کارهاي مقدماتي داريم انجام مي‌دهيم اما در بررسي صلاحيت ها قانونا خير، چون تا زماني که فرد ثبت نام نکرده است نمي‌توانيم اظهار نظر يا بررسي در مورد افراد داشته باشيم ، نه توجيه قانوني دارد و نه ما مي‌دانيم که چه کساني مي‌خواهند ثبت نام کنند، گمانه زني و شايعات در رسانه ها زياد است در مورد اين که فلاني مي‌خواهد ثبت نام کند ولي اين که چه کساني واقعا قصد ثبت نام دارند براي ما روشن نيست پس عملا اين کار بي فايده است.ما هم منتظر خواهيم شد زمان ثبت نام ها اظهار نظر کنيم.

*باعنايت به موضوع تشکيل هيئت مرکزي اجرايي در اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري مي‌خواستم ديدگاه شما را درباره تشکيل اين هيئت بدانم ؟

-بعد از اصلاح قانون در مجلس مغايرتي در اصلاح قانون [با شرع و قانون اساسي] ملاحظه نشد. هيئت مرکزي اجرايي هم در قانون باقي ماند اگر چه اختيارات آن محدود شد.

*برخي معتقدند محدود شدن اختيارات هيئت اجرايي مرکزي به بي خاصيت شدن اصلاح قانون انتخابات مي‌انجامد...

-به هرحال ما بايد چارچوب کلي قوانين و مشخصا قانون اساسي را در نظر بگيريم . آن چه را که با قانون اساسي مغايرت داشته باشد ما ايراد مي‌گيريم و آن چه مغايرت نداشته باشد ايراد نمي‌گيريم اما اين که اين قانون که مغاير نيست و به تاييد رسيده است قانون خوبي است يا نه از حيطه اختيارات شوراي نگهبان خارج است.شما ممکن است درمورد خيلي از قوانين ديگر نيز همين فرمايش را داشته باشيد که تاثير مهمي در جامعه نداشته است ولي به همين اندازه که مغاير با قانون اساسي يا شرع مقدس نيست کفايت مي‌کند اما اين که تا چه اندازه قانون موثر است، بحث ديگري است.

*بعضي ها معتقدند اصلاح قانون انتخابات به علت شرايطي بود که بسترساز فتنه 88 شد، نظر شما چيست؟

-نمي دانم.اين را بايد از قانون گذار بپرسيد که چه مصالحي مدنظرش بوده است.من الان نمي‌توانم نيت خواني کنم و نيت مجلس محترم را اعلام کنم.

*جناب عالي چند بار نظر مخالف خود را درمورد هيئت تطبيق نظارت بر قانون اساسي که در دولت تشکيل شده است ، اعلام فرموده ايد اما آيا بعد از تشکيل اين هيئت در دولت نظرخواهي يا هماهنگي با شوراي نگهبان شده است؟

-نه ؛ ما از ابتدا که موضع گيري کرديم ، دوستان حقوقي دولت آمدند اين جا و توضيح داديم و مطالب را گفتيم و اعلام کرديم که خلاف است اما دوستان گفتند که اين هيئت در حد قوه مجريه بوده و مشورتي است .

*آيا مشورتي بودن هيئت تا الان رعايت شده است يا در حيطه هاي اجرايي هم وارد شده اند؟

-ما معتقديم اگر مشورتي است بايد در عنوان هيئت اعلام شود . مثلا هيئت مشورتي نظارت بر قانون اساسي، ولي چنين چيزي را مشاهده نکرده ايم.

*آخرين بحث ما درمورد موضوع دوشغله هاي حقوقدان شوراي نگهبان است که مجلس مصوبه اي درمورد آن داشت ، آيا هم اکنون مصداقي براي افراد دوشغله در شوراي نگهبان وجود دارد؟

-من مفهوم دوشغله اي را که در قانون آمده است، مشاهده نکرده ام.

*البته گفته مي‌شود که وکيل يا رئيس دانشکده در شوراي نگهبان داريم؟

-بايد ببينيم که تعريف قانون گذار از شغل چيست و قانون اساسي و روح حاکم برآن چه بوده است و بعد مقررات جديد ديگري را بخواهيم وضع کنيم.اين که اصلا عضويت در شوراي نگهبان شغل محسوب مي شود يا خير از ابتدا ، نه در اين دوره، تفسير اعضاي شوراي نگهبان اين بوده است که عضويت در شوراي نگهبان شغل نيست.چندين بار هم مجلس قانون وضع کرد و شوراي نگهبان اين ايراد را گرفته است. آخرين بار در سال 88 بود که براي اين که ۲ نفر از اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان همزمان وزير و معاون رئيس جمهور بودند ، مجلس اصرار داشت که آنان يا در شوراي نگهبان باشند يا در دولت که شوراي نگهبان بازهم به اين مصوبه ايراد گرفت چون شوراي نگهبان قانون و قانون اساسي را نگاه مي‌کند نه وضعيتي که آقايان داشتند از قديم هم ما معاون اول دولت را داشتيم که عضو شوراي نگهبان هم بود و کسي ايرادي نگرفت.قانون سال 88 پس از آن که مورد ايراد واقع شد به مجمع رفت و تصويب شد که آقايان از شورا رفتند. در همين چارچوب بايد ببينيم شغل چيست. خود قانون اساسي مشاغل آموزشي را استثناء کرده است.پس مشاغل آموزشي مستثنا است.بنده عضو هيئت علمي دانشگاه هستم ، حتي قبل از اين که به شوراي نگهبان بيايم و پس از آمدن هم ادامه دادم.عضو هيئت عالي حل اختلاف قوا نيز هستم که با فرمان مقام معظم رهبري و توسط ايشان منصوب شدم و دريک نهاد ديگري از نهادهاي عالي نظام هستم و مشاوره هاي حقوقي نيز مي‌دهم . در مجلس نيز خود رئيس محترم مجلس به اصرار درخواست کردند که آن هيئت تطبيق را که يک هيئت مشورتي هست اداره کنم.بحث ما اين است که تفسير شوراي نگهبان همچنان بر جاي خود باقي است که عضويت در شوراي نگهبان شغل نيست بنابراين وقتي شغل نباشد مي‌تواند به کارهاي ديگر هم برسد. دوم اين که افرادي مثل بنده در جاهايي هستند که جزو نهادهاي عالي نظام است بدون اين که از آن ها حقوقي دريافت کنندچون جايگاه اصلي ما در اين جا يعني شوراي نگهبان است. با توجه به اين که چنين تفسيري از سوي شوراي نگهبان ارائه و بارها مطرح شده است ، ما تعجب کرديم که چطور بحثي که مربوط به هيئت مديره ها و پرداخت هاي آن چناني آنان است به حقوقدانان شوراي نگهبان نسبت مي دهند، يکي دو روز هم در صدا و سيما که ما از آنان گلايه داريم در برخي از برنامه هاي خبري شان به اين مسئله پرداختند. بدون اين که روشن کنند شغل چيست.دوستاني که به اين مسئله مي‌پردازند بايد نگاه کنند که ضوابط و ساختار اداري ما چيست.قطعا اگر شما به يک پزشک متخصص مي‌گوييد هم در بيمارستان دولتي باش و هم بيمارستان خصوصي ات را حفظ کن به دليل اين است که تخصص ويژه اي دارد. اگر به يک مدير مي‌گوييد که عضو يک هيئت مديره شود به دليل تخصص و نظرات کارشناسي است که دارد. شما مي‌توانستيد يک بند بياوريد که هرگونه پرداخت بابت جلساتي که افراد مي‌روند، ممنوع است. اشکالي ندارد. شما مي‌خواهيد حفظ بيت المال کنيد يک مصوبه بگذاريد اما اين که بخواهيد موضوع را بر حقوقدانان شوراي نگهبان متمرکز کنيد، امري است نيازمند ادله ديگر ، جالب اين است که ماده 15 مصوبه مجلس عين همان مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام است و هيچ تغييري نکرده ما متوجه نشديم که ضرورت اين کار چيست!

*البته من از مجلسيان سوال کردم و گفتند که مي‌خواستيم قانون کامل باشد...

-خب ببينيد ، آن قانوني که به مجمع رفته به دليل مخالفت شوراي نگهبان بوده است ودر مجمع مصوباتي که مربوط به اختلاف بين شورا و مجلس است ، محدود به زمان مشخصي است. بنابراين نمي‌توانند دوباره آن را آن جا بياورند ، به اضافه اين که آن جا مصوب شده است و وقتي آن جا مصوب شده، مجلس ديگر نمي‌تواند وارد آن شود . تفسير قبلي شوراي نگهبان اين است.اين که آقايان اشاره کردند چون ما حقوقدانان شوراي نگهبان را گفتيم اين طور ايراد گرفته شده است، اين طور نيست. سابقه کار ما هست اگر سوابق را بررسي کنيد ، ۲-۳ مورد ديگر اين مسئله در گذشته مطرح شده و ايراد گرفته شده است و الان هم به همين صورت 16 ايراد به اين مصوبه وارد شده است.

*مي خواهم کمي فضا عوض شود.آيا آقاي جنتي از شيطنت هاي پيامکي که عليه ايشان مي‌شود اطلاع دارند؟

-بله ، گاه خود من يا گاهي اوقات دوستان روابط عمومي مطالب را اگر در رسانه ها باشد پرينتي مي‌گيرند و دراختيار ايشان قرار مي‌دهند گاهي اوقات خود من خدمتشان مي‌رسم و برخي از پيامک ها را نشان ايشان مي‌دهم . ايشان اصلا توجهي به اين مسائل ندارند.با توجه به روح بزرگي که ايشان دارند ، اين موضوع برايشان اهميتي ندارد.

*ما هم گاهي اوقات اين پيامک ها را مي‌بينيم مي‌گوييم که شايد ايشان راضي نباشند...

- اصلا ايشان توجهي ندارند به اين مسائل که بخواهند حساسيتي درباره آن داشته باشند.


پنجشنبه 15 فروردين 1392
ادامه مطلب

ولايتي: احتمال پيوستن نفر چهارم به ائتلاف سه گانه اصول گرايان وجود دارد

سفرها، نشست ها و اظهارنظرهاي کانديداهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري ادامه دارد. به گزارش خراسان رضوي، علي اکبر ولايتي در نشست خبري که روز گذشته در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هيچ گونه هزينه تبليغاتي مشترکي بين اعضاي ائتلاف سه گانه وجود ندارد و هرکدام از اعضا به ميزان بضاعت خودشان هزينه مي کنند.وي خاطرنشان کرد: يکي از نکات مثبت دولت نهم و دهم حضور همه جانبه در تمام کشور است که اين کار مفيد و بزرگ بايد در دولت بعدي ادامه يابد. ولايتي افزود: ائتلاف سه گانه تنها محدود به همين سه نفر نيست و احتمال پيوستن نفر چهارم به اين ائتلاف وجود داشته و حضور افراد ذي صلاح در ائتلاف پيشرفت منتفي نيست.وي در عين حال افزود: اما ضرورتي هم ندارد هرکس احساس تکليف کرد آن را در منصب رياست جمهوري جست و جو کند، بلکه مي تواند در سمت هاي پايين تري اداي تکليف کند.


بعيد مي دانم اعلام کانديداي نهايي ائتلاف به اين زودي ها باشد

وي ادامه داد ۷۰روز ديگر تا زمان انتخابات رياست جمهوري زمان باقي است و بعيد مي دانم اعلام کانديداي نهايي ائتلاف به اين زودي ها باشد. ولايتي اجراي قانون هدفمندکردن يارانه ها را يکي از نکات مثبت دولت دهم ارزيابي کرد و گفت: هدفمندکردن يارانه ها يک قانون است و دولت بعدي نيز موظف به اجراي آن است. وي خاطرنشان کرد: البته در اجراي اين قانون خوب عمل نشد و ضعف هاي آن بايد در دولت بعدي رفع شود.ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که "بين شما، آقاي قاليباف و حداد عادل اختلافاتي از نظر فکري و شخصيتي وجود دارد. به نظر شما مي توان با ائتلاف اعتماد مردم را جلب کرد؟" اظهار کرد: شما در هيچ کجاي دنيا دو آدم را پيدا نخواهيد کرد که عينا مثل هم باشند، ما بايد بر مشترکات تکيه و از اختلافات پرهيز کنيم ، اگر راهي براي ايجاد دولتي مقتدر و کارآمد باشد نبايد از آن دوري کرد.وي با بيان اين که "اصولگرايي مارک خاصي ندارد" خاطر نشان کرد: اين که حزب يا گروه خاصي بگويند ما فقط اصول گرا هستيم و لاغير، سخن صحيحي نيست .وي شايعه انتخاب دو رييس جمهور در عرصه داخلي و خارجي را تکذيب و همچنين تاکيد کرد: آنچه در ائتلاف1+2 تاکيد شده پيشرفت کشور است و لاغير . وي گفت: همه افراد بايد ديدگاه هاي خود را با توجه به منويات مقام معظم رهبري تنظيم کنند، همان طور که ايشان گفتند "هيچ کدام از سران سه قوه نبايد از هيچ کانديدايي حمايت کنند" مقدورات بيت المال در اختيار هيچ کانديدايي نبايد قرار بگيرد و اين امر خلاف شرع است.


عارف: نبايد به بهانه تهديد اسلاميت راه را بر تفکرات مختلف درون نظام بست

معاون اول دولت هشتم تأکيد کرد: آنان که دغدغه دين دارند و به اين بهانه، نگران مردم سالاري هستند بايد بدانند که انتخاب ملت ايران، حداقل در چندين قرن گذشته، هيچ گاه خارج از اسلام نبوده، لذا نبايد به بهانه تهديد اسلاميت، راه را بر تفکرات مختلف درون نظام بست.به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در ديدار جمعي از جوانان و فعالان دانشجويي با تبريک ۱۲ فروردين روز «جمهوري اسلامي» با تأکيد بر اين که «نه جمهوريت نظام، تهديدي براي اسلاميت آن است و نه اسلاميت آن تهديدي براي جمهوريت» گفت: آنان که نگران اسلاميت نظام هستند، بايد مطمئن باشند که ما در هر موردي که به ملت رجوع کنيم، اکثريت ملت، چيزي جز اسلام را انتخاب نمي کنند. کساني هم که نگران جمهوريت نظام هستند، بدانند که اسلاميت مستقر در کشور ما، نتيجه انتخاب جمهور مردم بوده است.وي با هشدار نسبت به ترويج تفاسيري از اسلام که نقش تعيين کننده مردم بر سرنوشت خود را ناديده مي گيرد، اظهار کرد: کساني که در گوشه وکنار کشور، قيم مآبانه، خود اسلام را تفسير مي کنند و بر همان تفسير خود، راه را بر حضور ملت در عرصه تعيين سرنوشت کشور مي بندند، به اين بهانه که مبادا حضور مردم، تهديد کننده اسلاميت نظام باشد، بايد بدانند که همين ملت ايران بوده است که قرن ها اسلام را در آغوش خود پذيرفته است و همين نظامي هم که امروز مدعياني دارد، حاصل انتخاب اين مردم بوده است.


توضيح سرلشکر فيروزآبادي درباره مهندسي انتخابات از منظر نيروهاي مسلح

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: مهندسي انتخابات در نيروهاي مسلح يعني اين که شاخص ها را به نيروها معرفي کرده و آنها را از هرگونه دخالت ديگر در مسائل انتخابات و حضور دسته بندي هاي سياسي حفظ کند. سرلشکر «سيد حسن فيروزآبادي» در گفت وگو با خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دليل هجمه عليه سپاه پاسداران اظهار داشت: بنيان گذار انقلاب اسلامي فرمودند «هرگاه ديديد آمريکا و دشمنان از شما تعريف مي کنند بدانيد که در مسير خطا قرار داريد»؛ اين يعني دشمن کسي را که در مسير درست پيش مي رود، بيشتر مورد هجمه قرار مي دهد. وي افزود: بحث مهندسي انتخابات که «حجت الاسلام سعيدي» نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران مطرح کردند اصلا دخالت نبوده، بلکه مهندسي انتخابات در نگاه نمايندگي ولي فقيه يک نيروي مسلح يعني اين که وظيفه خود را در جريان انتخابات بين اعضاي سپاهي انجام دهد، نه اين که به جامعه چيزي را ارائه کند.رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه داد: قصد ايشان (حجت الاسلام سعيدي) ورود به مبحث دخالت يا حتي روشنگري نبوده و منظورشان اين بوده که سازمان هاي عقيدتي سياسي و نمايندگي هاي ولي فقيه در نيروهاي مسلح وظيفه دارند که عدم ورود نيروهاي مسلح در جهت گيري هاي انتخاباتي را گوشزد کنند، که اين همان مهندسي انتخابات است. وي در تشريح مهندسي انتخابات از منظر نيروهاي مسلح تاکيد کرد: نمايندگي هاي ولي فقيه و سازمان هاي عقيدتي سياسي در نيروهاي مسلح بايد بر ارزش هاي مورد نظر نظام تاکيد کرده و در آن مورد صحبت کنند. براي مثال همان طور که حجت الاسلام سعيدي گفتند «شاخص هاي يک رئيس جمهور توانمندي، ارزش مداري و تابعيت از ولايت فقيه است»، مهندسي انتخابات در نيروهاي مسلح يعني اين که اين شاخص ها را به نيروها معرفي کرده و آن ها را از هرگونه دخالت ديگر در مسائل انتخابات و حضور در دسته بندي هاي سياسي حفظ کند. سرلشکر فيروزآبادي متذکر شد: فرهنگ نيروهاي مسلح فرهنگ ويژه اي است، زيرا آنان داراي هسته مستقلي هستند و در قانون اساسي، فرماندهي کل قوا به عهده رهبري گذاشته شده است. وي در پايان تاکيد کرد: نيروهاي مسلح چارچوب مجزايي دارند که از نفوذ سياستمداران و دسته بندي هاي سياسي در کشور مصون بمانند، به همين خاطر گام اول نمايندگي هاي ولي فقيه و سازمان هاي عقيدتي سياسي حفظ اين مصونيت است. گفتني است چندي پيش «حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي» طي مصاحبه اي از لزوم مهندسي انتخابات سخن گفته بود که اين امر دستاويزي براي معاندين انقلاب اسلامي شد تا سپاه پاسداران را متهم به دخالت در انتخابات کرده و هجمه تبليغات شديدي را عليه اين نهاد انقلابي به راه اندازند.


پنجشنبه 15 فروردين 1392
ادامه مطلب
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 21
کل نظرات کل نظرات : 5
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 2
باردید دیروز باردید دیروز : 1
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 2
بازدید ماه بازدید ماه : 48
بازدید سال بازدید سال : 708
بازدید کلی بازدید کلی : 6,712

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.196.86.89
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود